baner-naglowek.png
Strona Główna
O festiwalu   Konkurs Kompozytorski/ Composers Competition/ Komponisten - Wettbewerb/ Concours de Composition/ Concurso de Composicion Musical  
Galerie zdjęć  
Multimedia  
e-kultura  
MOK  
Kontakt  
1
2
3
4
5
Koncert III w ramach VI Festiwalu Fide et Amore
grafika
GALERIE:
grafika
ikona
Ilość fotografii: 22
Autor: Redaktor

Wieczór III

17 sierpnia 2012 godz. 19:00

kościół pw. Miłosierdzia Bożego (Żory, ul. Okrężna 1)

Muzyka świątyń dawnych Żor

Śpiewy żydowskie, protestanckie i katolickie

 

Program:

Muzyka Synagogalna

1. Halleluja Elbekodszo - ps. 150 - Chwalcie Pana w Jego świątyni

2. Jisztabach - jedna z części modlitwy porannej: Niech będzie pochwalone imię Pana

3. Eja jaszwa badad - początek lamentacji Jeremiasza: Ach jakże samotne zostało miasto

4. Brachamow - Modlitwa za zmarłych: Pan odkupi dusze

5. Ele moadej - modlitwa Kibusz nad winem

6. Ledawid - ps. 144 - Wielkość i dobroć Boga

7. Hallelu - ps. 117 - Świąteczny hymn dziękczynny

8. Brosz haszana - Modlitwa za wszystkich ludzi

9. Metim - końcowy fragment modlitwy Igdal: Zmarłych ożywia Bóg

10. Mizmor szir - ps. 92 modlitwa rozpoczynająca Szabat: Dobrze jest śpiewać Panu

 

Muzyka Kościoła Katolickiego

1. Anonim dominikański XVI w. Kraków - Salvatorem collaudemus De s. Hyacintho

2. Anonim (ok. 1300 r.) - z kancjonału klasztoru SS Klarysek w Starym Sączu - Benedicamus Domino

3. VI Msza Gregoriańska In Festis Apostolorum - Kyrie, Gloria

4. Mikołaj Gomółka (? - 1609?) - Psalm 150 - Chwalcie Pana z Jego świątobliwości

5. Wacław z Szamotuł (?- ca 1560) - Alleluja. Chwalcie Pana

6. Anonim (XIII w.) i Jerzy Liban (1546) - Ortus de Polonia

7. VI Msza gregoriańska In Festis Apostolorum - Sanctus, Agnus Dei

8. Bartłomiej Pękiel - Sub tuum presidium

9. Grzegorz Gerwazy Gorczycki (1665-1734) - Ave Maria.

 

Muzyka Kościoła Ewangelickiego

1. Z Psałterza Lubelczyka (1558); tekst polski Jakub Lubelczyk - Psalm 56. „Confitemini Domino, quoniam bonus" - (Z uprzejmą chucią wyznajcie Pana tak dobrego)

2. Z kancjonału Seklucjana (1559); tekst Andrzej Trzecieski „Alia benedicto mensae" - (Panie Boże wiecznej chwały)

3. Z Kancjonału Bornbacha (1573) Alia harmonia orationis Dominicae (Ojcze Nasz)

4. Anonim (1558) Pieśń o Bożem umęczeniu barzo nabożna

5. Wacław z Szamotuł (? - ca 1560) - Kryste, dniu naszej światłości

6. Cyprian Bazylik (ok. 1535-1600) - Dobrotliwość Pańska

7. Mikołaj Gomółka (? - 1609?) - Psalm 29 - Nieście chwałę mocarze

 

Wykonawcy:

TRIPLUM

Łukasz Dulewicz- kontratenor

Szczepan Kosior- tenor

Maciej Michalik - baryton

Mariusz Zarzycki - bas

TRIPLUM Męski Kwartet Wokalny zafascynowany muzyką dawną i zabytkami literatury muzycznej - szczególnie polskiej. Ambicją młodych muzyków jest docierania do zapomnianych tekstów utworów pochodzących z okresu od Średniowiecza do Baroku, „odpominania" dawnej muzyki. Zespół składa się z absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie i działa od 1998 roku. Kwartet koncertuje z programem a'capella w kraju i za granicą, na festiwalach muzyki kameralnej.

 

Łukasz Dulewicz - kontratenor, ukończył z wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne w Krakowie w klasie skrzypiec. Również z wyróżnieniem ukończył Dyrygenturę Chóralną i Edukację Artystyczną Szkolną w Akademii Muzycznej w Krakowie. W roku akademickim 2006 / 07 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki za wyróżniające wyniki w nauce i sukcesy artystyczne. Jest współzałożycielem oktetu wokalnego „OCTAVA", a od 2006 r. śpiewakiem kameralistą w zespole Madrygalistów Capelli Cracoviensis. Śpiewak w męskim kwartecie wokalnym „Triplum". Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Paula Esswooda i Cristinę Pluhar.

Współpracuje z chórem Kantorei Sankt Barbara, Polską Orkiestrą XVIII wieku, muzykami wawelskimi - „Flori Pari" oraz dwoma warszawskimi zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej "Subtilior Ensemble" i „Concerto Polacco". Ma na swoim koncie rolę tytułową w operze „ Juliusz Cezar w Egipcie" Haendla, oraz udział w „Rodelindzie" Haendla, „Griseldzie" Vivaldiego pod Janem Tomaszem Adamusem u boku m. in. Ewy Marciniec, Olgi Pasiecznik oraz Pasję Janową Bacha z Andrew Parrotem. Koncertuje na Litwie i we Francji. Dalszą naukę kontynuuje na Wydziale Wokalno - Aktorskim w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego ad. II st. Agnieszki Monasterskiej.

 

Szczepan Kosior - tenor, absolwent Wydziału Edukacji Muzycznej na Akademii Muzycznej w Krakowie (specjalność: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych). Stypendysta festiwalu - kursu mistrzowskiego Dartington International Summer School '95, Anglia. Finalista międzynarodowego konkursu- Concorso Internazionale di Canto L'Orfeo di Claudio Monteverdi (luty 2007). Od października 1996 roku śpiewak Chóru Polskiego Radia w Krakowie. W latach 1993-2001 śpiewał w Krakowskim Chórze Kameralnym. Koncertował na wielu festiwalach w kraju i zagranicą, w większości państw europejskich, Izraelu i w Stanach Zjednoczonych. Współpracuje na stałe z Zespołem Muzyki Dawnej FLORIPARI z Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie oraz madrygalistami Capelli Cracoviensis. Od kilku lat śpiewa w męskim kwartecie Triplum, wykonującym muzykę a cappella od czasów średniowiecza po barok. Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę dawną. W repertuarze posiada utwory od wczesnego Renesansu (m.in. Obrecht, Brumel, Tallis, Palestrina, Monteverdi) poprzez Barok (Schutz, Bach, Haendel) aż do Klasyków Wiedeńskich.

 

Maciej Michalik - baryton, założyciel zespołu TRIPLUM; absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie wydziału wokalno-aktorskiego w klasie as. Ewy Kowalczyk; ukończył również studia z zakresu muzyki liturgicznej w Papieskiej Akademii Teologicznej. Dalsze wykształcenie zdobywał uczestnicząc w licznych kursach mistrzowskich w kraju (Kraków, Duszniki Zdrój) i za granicą (w Nidzie na Litwie) prowadzonych przez uznanych artystów polskich (prof. Helena Łazarska, prof. Ryszard Karczykowski) oraz zagranicznych (Paul Esswood, Josef Wolning - Mozarteum). Od 1996 roku jest śpiewakiem w zespole Madrygalistów Capellae Cracoviensis, gdzie wykonuje oratoryjno-kantatowe partie solowe i chóralne. Jako solista występował z koncertami na festiwalach w Hiszpanii, Danii, Czechach, Niemczech, na Litwie. Doświadczenie Sceniczne zdobywał w Niemczech, gdzie przez dwa lata był śpiewakiem w operze. Współpracuje z Krakowską Operą Kameralną, współtworzy Collegium Zieleński - zespół śpiewaków powołanych przez Stanisława Gałońskiego w celu nagrania wszystkich dzieł Mikołaja Zieleńskiego i propagowania jego muzyki. Z powodzeniem wykonuje również repertuar pieśniarski.

 

Mariusz Zarzycki - bas, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie - wydziału Dyrygentury, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Od 1993r. śpiewa w Chórze Polskiego Radia w Krakowie, z którym stale koncertuje w kraju i zagranicą (m.in. Festiwal Rossiniego w Pesaro, Warszawska Jesień, Wratislawia Cantans, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Gaude Mater w Częstochowie), oraz dokonuje wielu nagrań radiowych i telewizyjnych. W latach 1994-1999 był członkiem cerkiewnego chóru kameralnego „Ikonostas". Współpracował z NDR Chor w Hamburgu pod batutą Michaela Glazera, męskim chórem Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Krakowskim Chórem Kameralnym.

Prowadzi również działalność pedagogiczną ucząc gry na akordeonie i fortepianie.

Redakcja:  Redaktor
Wprowadzono: 11-07-2014
wyświetleń: 4430
Pdf
DRUKUJ
Piątek, 19 kwietnia 2024
Alfa, Leonii, Tytusa
Festiwal Twórczości Religijnej Fide et Amore Żory
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.