baner-naglowek.png
Strona Główna
O festiwalu   Konkurs Kompozytorski/ Composers Competition/ Komponisten - Wettbewerb/ Concours de Composition/ Concurso de Composicion Musical  
Galerie zdjęć  
Multimedia  
e-kultura  
MOK  
Kontakt  
1
2
3
4
5
Koncert IV w ramach VI Festiwalu Fide et Amore
grafika
GALERIE:
grafika
ikona
Ilość fotografii: 41
Autor: Redaktor

Wieczór IV

24 sierpnia 2012 godz. 19:00

kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej (Żory - Kleszczów, ul. Pszczyńska 50)

Dilectus meus

„Pieśń nad pieśniami" w muzyce od średniowiecza do współczesności

 

Program:

1. Anonim „Flores apparuerunt in terra nostra"

2. John Dunstable (1380/90-1453) „O quam pulchra"

3. Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594) „Tota pulchra es"

4. Giovanni Paolo Cima (ok. 1570-1622) „Quam pulchra es"

5. Allesandro Grandi (ok. 1575-1630) „O quam tu pulchra es"

6. Melchior Franck (1579-1639) „O daß ich dich mein Bruder"

7. Giovanni Rovetta (ok. 1595-1668) „Quam pulchra es"

8. Caspar Movius (1610-1667) Geistliches Conzert: „Ich suchte des Nachts"

9. Józef Kobierkowicz (I poł. XVIII w.) „Surge propera"

10. Carl Loewe (1796-1869) „Mög'er ewig wiederkehren"

11. Charles Gounod (1818-1893) „My beloved spake"

12. Jules Massenet (1842-1912) Medytacja z opery „Thaïs"

13. René Clausen (ur. 1953-) „Set me as a seal"

14. Josquinus ab Holtzen (zm. 1657) Thalassio in nuptiarum honorem et salutatem: „Dilectus meus"

 

Wykonawcy:

Pomerania Ensemble

Soprany: Marzena Wiencis , Agnieszka Kupska, Magdalena Subocz

Alty: Alicja Kurgan, Agnieszka Dymitruk, Anna Maria Kowalska

Tenory: Jarema Piekutowski

Basy: Radosław Baranowski, Michał Gierke

Skrzypce: Joanna Liwia Kotecka, Krzysztof Buszczyk

Wiolonczela: Ewelina Stefańczyk

Klawesyn: Agnieszka Roguska

Recytacja: Marzena Wiencis, Jarema Piekutowski

Dyrygent/kierownictwo artystyczne: Anna Maria Kowalska

 

Przy kawie, w świątecznej atmosferze Bożego Narodzenia roku 2005, w szczecińskiej przystani artystów, jaką jest „Piwnica Kany" powołany został do życia Pomerania Ensemble - wokalno-instrumentalny skład kameralny, którego główny nurt działania skupia się wokół muzyki dawnej Pomorza Zachodniego oraz sakralnej, a jedną z myśli przewodnich pozostaje idea ekumenizmu. Pierwszy koncert kolęd daliśmy w styczniu następnego roku. Od tego czasu skład zespołu poszerzył się o kolejnych zaprzyjaźnionych wokalistów i instrumentalistów, wzbogacił się też nasz repertuar, niezmienne pozostaje natomiast główne miejsce prób - od 2006 roku jest nim bazylika mniejsza im. Jana Chrzciciela w Szczecinie. Gościnnie bywamy też w Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Św. Trójcy w Szczecinie oraz w Książnicy Pomorskiej im. Stanisława Staszica w Szczecinie. Członkami zespołu są studenci (nasi instrumentaliści) i absolwenci uczelni muzycznych Szczecina, Poznania (nasza główna solistka, Marzena Wiencis, z której wiedzy i doświadczenia wokalnego wszyscy korzystamy), Lublina, Łodzi i Katowic (nasi instrumentaliści), średnich szkół muzycznych, a także osoby pochodzące ze szczecińskiego środowiska chóralnego, doskonalące swoje umiejętności na kursach i warsztatach.

Ensemble wykonuje przede wszystkim muzykę sakralną różnych epok, od średniowiecza do współczesności, najchętniej renesansową i barokową, zarówno na koncertach, jak w ramach liturgii. Jednak szczególnym obszarem zainteresowania jest dla nas muzyka tworzona niegdyś na Pomorzu. Prezentujemy ją m.in. w oddziałach Muzeum Narodowego Szczecina, w Książnicy Pomorskiej, historycznych świątyniach naszego pięknego miasta i regionu, a także w Niemczech. Obecnie przygotowujemy się do nagrania we współpracy ze szczecińską Akademią Sztuki płyty z utworami XVII-wiecznych kompozytorów pomorskich, w tym Philippa Dulichiusa, Andreasa Fromma, Hieronimusa Jendericha, Christiana Spahna i Johanna Ebelinga.

 

Anna Maria Kowalska ukończyła Wydział Teoretyczno-Pedagogiczny Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Szczecinie, a następnie Instytut Muzykologii oraz Studium Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Pasję teoretyczną łączy z praktyką muzyczną. Od dziecka związana była z muzyką, w tym środowiskiem chórów i kameralnych zespołów wokalnych Szczecina i Lublina. Brała udział w pierwszych edycjach projektu „Mozart 2003", prowadziła również działalność organistowską. Obecnie jest członkiem Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej działającej przy kurii w Szczecinie oraz Zespołu Naukowo-Redakcyjnego Muzykaliów Jasnogórskich. W 2008 roku podjęła pracę w Dziale Zbiorów Specjalnych Książnicy Pomorskiej im. Stanisława Staszica w Szczecinie, gdzie opiekuje się zbiorami muzycznymi, jak również prowadzi działalność popularyzatorską, pisząc artykuły prasowe i internetowe, goszcząc w radio i telewizji. Wraz z Damianem Gareckim zainicjowała w gronie zaprzyjaźnionych wokalistów i muzyków powstanie „Pomerania Ensemble" - kameralnego zespołu wokalno-instrumentalnego, specjalizującego się w wykonawstwie muzyki dawnej Pomorza Zachodniego, który do dziś prowadzi jako dyrygent i kierownik artystyczny. Miała przyjemność i zaszczyt brać czynny udział w konferencjach muzykologicznych w Polsce i w Niemczech, pisać hasła dla Encyklopedii Katolickiej i Encyklopedii Religii PWN oraz odbyć praktyki w berlińskiej Staatsbibliothek w Musikabteilung mit Mendelssohn-Archiv - jednej z najważniejszych kolekcji muzycznych świata. Po godzinach, o ile nie chodzi na koncerty, interesuje się fotografią i turystyką.

Redakcja:  Redaktor
Wprowadzono: 11-07-2014
wyświetleń: 4196
Pdf
DRUKUJ
Czwartek, 18 kwietnia 2024
Apoloniusza, Bogusławy, Gościsławy
Festiwal Twórczości Religijnej Fide et Amore Żory
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.